Nowoczesny marketing wystawienniczy zwiększający sprzedaż

Następna edycja: 2019 r.

Zarejestruj się

Nowoczesny marketing wystawienniczy

2018-06-18

Targi zmieniają się dynamiczniej niż kiedykolwiek dotąd. Co zrobić, by dostosować swoje działania wystawiennicze do zmieniających się coraz szybciej oczekiwań klientów? Tego mogli dowiedzieć się uczestnicy 3. edycji szkolenia Expo Marketing, zorganizowanego przez firmę Promedia Jerzy Osika.

Warsztaty odbyły się w Warszawie 6 czerwca, w dniu święta targów Global Exhibitions Day. Wzięli w nich udział właściciele i prezesi firm, menedżerowie marketingu i sprzedaży, szefowie eksportu i osoby odpowiedzialne za realizację działań wystawienniczych. Cieszy fakt, iż tegoroczna edycja przyciągnęła o połowę więcej uczestników niż poprzednia.

Expo Marketing poprowadził Jerzy Osika, ekspert ds. sprzedaży i marketingu wystawienniczego, prezes firmy Promedia, a także zaproszeni przez niego eksperci: Agnieszka Strzelczyk-Walczak, prezes A.S. Messe Consulting, Jacek Kisiała, prezes Extend Vision, Monika Kutkiewicz-Słomka, business development manager Tribuo, Robert Sosnowski, managing director Biura Podróży Reklamy.

Tematem przewodnim spotkania był nowoczesny marketing wystawienniczy, który zwiększa sprzedaż. Rozpoczęło się ono szkoleniem z nowoczesnych technik planowania działań wystawienniczych, które pomagają osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe i marketingowe. Następnie uczestnicy pogłębili wiedzę z wykorzystania narzędzi marketingu internetowego i działań w mediach społecznościowych do zwiększenia liczby klientów odwiedzających stoisko. Dowiedzieli się też, z jakich targów skorzystać, by osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Drugi blok warsztatów poświęcony był atrakcyjnej aranżacji ekspozycji targowej: dopasowaniu jej do celów wystawcy i oczekiwań odwiedzających, zastosowaniu nowoczesnych technologii (takich jak digital signage, virtual reality czy augmented reality) oraz marketingowi sensorycznemu, czyli oddziaływaniu na wszystkie zmysły klienta, by chętnie odwiedził nas na stoisku, dobrze się na nim czuł i zachował wspomnienia, które przełożą się na jego lojalność. Marketing wystawienniczy nie kończy się wraz z targami, dlatego po części poświęconej stoisku skoncentrowano się na tym, jak optymalnie wykorzystać okres po targach, by zwiększyć ich efektywność.

Cykl praktycznych szkoleń uzupełniły ciekawe wykłady o tym, jak zdobyć klientów na rynku niemieckim oraz jak zyskać dofinansowanie do działań eksportowych, a także panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, którzy wskazywali, z jakich trendów w marketingu wystawienniczym warto skorzystać, by odnieść sukces na targach. Podczas przerw między seminariami uczestnicy mogli przetestować niektóre z rozwiązań marketingowych – wejść w wirtualny świat, rozszerzoną rzeczywistość czy zrobić sobie zdjęcie w fotobudce i podzielić się nim w mediach społecznościowych.

Honorowym patronatem objęły wydarzenie: Polska Izba Przemysłu Targowego, Targi Dają Więcej, ZPPM Lewiatan i Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. Partnerami 3. Expo Marketing były: AS Messe Consulting, Extend Vision, Tribuo, Home+Housewares Show, Interior Design Forum, Biuro Podróży Reklamy, ReachaBlogger. Upominki dla uczestników ufundowały firmy Vobro i Extend Vision.

Serwis używa plików cookies. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich użycie. ×